Selasa, 4 Januari 2011

persahabatan


.Hidup ini susah untuk kita duga,kadang-kadang kita rasa sangat dekat dengan seseorang,tetapi sebenarnya jauh.Walaupun kita dapat mencapai dan mengengam tangannya,tetapi belum tentu hatinya dapat kita selami...kadang-kadang kita melihat dia ketawa,tetapi kita tidak tahu apakah maksud disebalik senyumannya.Apabila ia menangis,kita ingatkan kehadiran kita dapat memujuknya..walhal...kehadiran kita langsung tak disenanginya.Rencah dunia,kita tak tahu siapakah kawan dan siapakah lawan sehinggalah sampai satu masa kita jatuh, adakah tangan itu menghulurkan bantuan? atau kita akan ditinggalkan...?
...... Jangan tinggalkan orang yang kita sayang untuk orang yang kita suka, kerana orang yang kita suka akan tinggalkan kita untuk orang yang mereka sayang. Jangan cuba dapatkan apa yang kita sayang tapi sayanglah dengan apa yang kita ada !!!!!!!!!!.
Hidup tak perlu terlalu sempurna, tak perlu terlalu kaya, tak perlu terlalu terkenal, tetapi selagi masih ade teman yang mengingati, ia sudah lebih dari mencukupi. Persahabatan yang sejati akan membawa kerinduan yang abadi.
Sesungguhnya persahabatan itu lebih unggul dari percintaan, tanpa persahabatan percintaan akan berakhir tetapi tanpa percintaan persahabatan boleh kekal.
Oleh itu hargailah persahabatan.......
......senyuman ku mengandungi seribu kepahitan
seandainya kau melihat ombak tenang dan menggila itulah hidupku,suka dan duka....
seandainya kau melihat malam suram xberpenghuni,sunyi dan sepi itulah hidup ku....
.........setiap yang kita impikan xslalunya indah...
kesunyian mengajar kita hidup berdikari...
tangisan adalah kasih sayang...
namun satu yang akan kita ingat seumur hidup ialah kenangan....
....."bayang-bayang" boleh di dekati namun memilikinya satu impian sahaja

1 ulasan:

  1. ''Jangan tinggalkan orang yang kita sayang untuk orang yang kita suka, kerana orang yang kita suka akan tinggalkan kita untuk orang yang mereka sayang.''

    akk suka part ni..

    BalasPadam